“Sup Ayam”..

“Sup Ayam”

.

-Resepi Mudah & Ringkas Dari BCC

.

Bahan2:
5-6 ketul ayam
1 biji bawang besar (potong 4)
5 ulas bawang putih (ketuk)
1 inci halia
1 sup bunjut
1 biji carrot
2 biji tomato
2 biji kentang
Air
Garam
Daun sup
.

.
Cara masak:
Masuk kan je semua tu dalam periuk kecuali totamo n daun sup. pastu tutup periuk, buat api slow je.

Sambil tunggu mendidih tu boleh la kite masak sayur ke nak g tgk anak dulu ke.

Nanti dah mendidih boleh lah kite masukkan tomato. N last sekali masukkan daun sup tu.

*x payah tumis bawang tu sebab x elok jugak tiap2 hari makan minyak2 kan..yg ni klu buat sambil jaga anak pun boleh..senang sangat..campak2 je..n x takut minyak terpercik kne anak kan..hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *